Hodnocení lekce

Lekce 14 – Závěrečná lekce

Zpět na seznam lekcí

Odkaz pro přidání zpětné vazby dostaneš od organizátorky.

10. ledna 2024 19:55

Koukám, ani týden po skončení tu není žádná, koučy tak žádaná, zpětná vazba;-) Tak Hujerovsky tedy vykopávám. Snaha, nadšení, komunita, vstřícnost super, super, super. Skvělý je přístup ve stylu: programovat může každý. Žádné předsudky, odsudky, kritika, tedy aspoň jsem jí nebyla, naštěstí, přítomna, neb ani se mi z kuloárů žádné takové informace nedoneslo.
Obsahově, a to dle obecné zpětné vazby a stejně tak i dle svého pocitu. Na počátku jsem měla chuť utéct, ptž pro začátečníka je tempo a styl naruby ne úplně šťastný a v počátcích to umocní ještě obava o to být za "blba" a začít se ptát a nebát se ptát v podstatě na všechno. Když tato obava pomalu a jistě odpadá, cca v půli kurzu, narůstá objem informací, které přicházejí a kupí se k předchozím, dosud ne úplně napevno zakotveným, a vzniká tak lavina informací, nabalující se jako příslovečná sněhová koule, kterou už lze jen nechat běžet samospádem, nedělat si hlavu z toho, že v půli kurzu neřešíte úkoly aktuálního tématu, či dokonce s předstihem, ale zpětně. V této chvíli už pocit "nebýt za blba a příliš se neptát a neukázat, že tomu zas až tak nerozumím" z prvních cca dvou setkání neexistuje, protože jste v podstatě všichni na stejné či hodně podobné lodi, s malými a světlejšími výjimkami, a tak cítíte, že teď by to teprve chtělo "začít", protože nastává euforie ve chvílích, kdy látku např. desátého setkání jste sice ještě nepobrali, ale halelujáááá chápete a víte co máte dělat s BONUSOVÝMI úkoly z první poloviny "kurzu", ale vy musíte "končit". Přesně v této chvíli by bylo super, dát si na měsíc, dva, tři, pauzu, a setkání tématicky cca od poloviny kurzu projít znovu, ale je mi jasné, že tak to koncipováno není, crying. Koučové všichni fajn, mně nejvíc vyhovoval blbuvzdorný, laskavý a neskutečně trpělivý přístup Martina Pavláska, děkuji.



14. ledna 2024 19:45

Je to tady! konec běhu a s ní i finální zpětná vazba!!!
Ze všeho nejdříve se také přidávám do řady s děkovnou zprávou, za to, že něco podobného jako pyladies existuje!

No, a co se mi teda líbilo:
Atmosféra celého kurzu byla založena na přátelském přístupu. Celý princip kurzu postavený na spojení užitečného s příjemným (učení se + hospoda) je geniální. Člověk neměl ostych se zeptat, protože kouči byli skvělí, ochotní a měli nadlidskou trpělivost, za což jim patří obrovské díky!

A co by v mém ideálním světe bylo jinak:
Osobně - Kahoot není má oblíbená aktivita, (ale s aktivním moderováním vývoje skóre a pořadí to vlastně bylo super :D).

Fakt, že kurz je převrácen naruby, je poměrně neintuitivní a pro neznalého to chce více vysvětlení.
Co tím myslím a co by pomohlo na začátku mě:
0. Tady jsou materiály, je důležité si je prostudovat a pochopit ještě před uskutečněním lekce.
1. Tady jsou úkoly, zkus si je vyřešit ještě před uskutečněním lekce!
2. Vítej na lekci! Uděláme si kahoot a potom můžeme řešit konkrétní problémy s úkoly, které doma nešly. Ty víš na co se "přesně" zeptat (teprve si nečteš zadání). Navíc se kouči cítí jako králové, protože záplava červených lístečků neustává. Místo takového toho trapného... nevíme na co se zeptat.
3. neboj se vyřešené úkoly odevzdávat předem a během lekce. Nemusíš si je schovávat a nahrávat až potom doma. - To hlavně proto, že často jeden úkol navazuje na druhý. Ty odevzdáš jednotlivé kousky kódu (úkoly) postupně a nemusíš neustále vytvářet nové soubory pro nové úkoly.

Tak. Bomba pecka paráda! Díky a snad se ještě potkáme!



15. ledna 2024 1:01

V prvé řadě jsem nadšená z možnosti absolvovat u Pyladies kurz tohoto typu – to že je takový kurz zadarmo a že ho tým pro nás dělá s takovým nasazením, je naprostá pecka. Díky! Oceňuju přístup Toma i koučů, protože musejí mít obrovskou trpělivost – každopádně nikdy nikdo nedal najevo, že nám to nejde, že jsme hloupí, pomalí, nechápaví, ani náznakem! Vytvořili pro nás dokonale bezpečné prostředí, cítila jsem se tu dobře i ve chvílích, kdy jsem se moc nechytala. To pro mě bylo hodně důležité. Taky si moc cením toho, že nám Tom naslouchal – vyšel nám vstříc s prosbou o volný týden, o společnou práci, zajímal se, co bychom potřebovali, co by se dalo udělat jinak, líp, to je paráda!

Co se týče Pythonu i programování obecně, vstupovala jsem do kurzu jako úplný nováček a ve své bublině nemám žádného vývojáře ani ajťáka, takže jsem se domácí přípravou prokousávala někdy hodně ztuha a sama, ale o to víc oceňuju koncept koučů.

Nemám problém s procesem „naruby“, tzn. že si minimálně teorii nachystáme předem. To je fajn, člověk může uzpůsobit tempo svým možnostem. Taky se mi moc líbilo, že podklady byly k dispozici ve formě textu i videa. Využívala jsem obojí. Ale jak témat a úkolů přibývalo, byla pro mě příprava těžší a těžší – stará témata nedostatečně upevněná, nová těžká na pochopení, asi by mi víc vyhovoval přece jen nějaký hybridní styl výuky, kdy bychom se na srazu vrátili k nastudované teorii. To jsme sice dělali formou Kahootu, což mě hodně bavilo, ale zpětně viděno to vzalo dost času a vlastně nám to kromě té zábavy moc nedalo – asi bych se bez Kahootu obešla, příp. ho zařadila třeba za celý kurz jen cca dvakrát, a místo toho novou látku nějak shrnula a dala prostor na dotazy. Naopak Martinovy vstupy k efektivitě práce s počítači se mi líbily a využívám některé z tipů v praxi, díky moc!

Ze začátku mi to docela šlo, stíhala jsem úlohy, hodně mě to bavilo. Zhruba u funkcí jsem začala tápat, jeden týden jsem neměla pořádně čas na přípravu a pak už se jsem se vezla. Přestala jsem stíhat a po nějaké době už jsem byla frustrovaná tak, že už jsem se už skoro ani nedonutila doma něco dělat – skluz už jsme měla tak velký, že už ho nebylo možné dohnat... Úplně tomu nepomáhalo, že koučové opakovaně vraceli už dávno zapomenuté staré úlohy stylem „funguje to, ale“. Přiznávám, že to pro mě bylo docela demotivující a taky to bralo čas a energie, které pak chyběly u nových témat. Chápu důvody, ale jako nováček bych asi potřebovala spíš vybudovat sebedůvěru tím, že vytvořím něco funkčního, a na zefektivnění budu pracovat třeba až v druhé půlce kurzu.

Celkově toho na mě bylo moc naráz. Asi by mi vyhovovalo líp, kdyby byl kurz natažený na dvojnásobek času (při zachování počtu témat), takže asi dva semestry s pauzou na opakování / dokončení restů. Ideál asi samostudium teorie, na srazu společné probrání teorie (dotazy, špeky) a nějaké společné řešené úlohy, na druhém srazu už práce na úlohách. Obecně bych ocenila víc jednoduchých banálních úloh, klidně variace na jedno brdo, jako když člověk mrská násobilku nebo vyjmenovaná slova, aby si člověk fixoval základní pravidla a zákonitosti. Možná i některá témata bych vynechala, třeba testování mě spíš vyhodilo z konceptu, to by možná stačilo prodiskutovat a podívat se na společnou ukázku? Taky by se mi líbilo víc, kdyby všichni účastníci pracovali na stejných tématech – jak se to po pár srazech rozprsklo, že každý dělal úlohy z jiné kapitoly a ze všech stran byl slyšet hovor na jiné téma, pro mě bylo docela rušivé. Ale chápu, že to se nedá zajistit, když jsme každý měl jiné vstupní dovednosti a jiné tempo.

Naprosto skvělý je systém koučů! Já osobně mívám tendenci zkoušet najít cestu sama, tak jsem kouče využívala spíš míň, ale postupně jsem se učila neostýchat se je oslovovat. Ne vždy jsem teda věděla, na co a jak se ptát. Vyhovuje mi, když mě kouč směruje tak, abych si na to přišla sama.

Pokud to mám shrnout, kurz je naprosto super, jsem vděčná za tu možnost, jen bych potřebovala pomalejší tempo a víc času. Takže hodně přemýšlím, jestli na to vůbec mám a jestli si zkusit někde nějaký základní kurz ještě jednou. Skončit by byla škoda, že jo 😊



21. ledna 2024 15:53

Především bych ráda poděkovala všem, kteří se jakoukoliv mírou podíleli na chodu (nejen) tohoto kurzu. Věnovat svůj osobní čas dobrovolně a bez honoráře na vzdělávání dalších osob je opravdu úctyhodná činnost.

Jsem ráda, že jsem si mohla bez jakýchkoliv závazků a plateb přiblížit svět mně zcela neznámý. Bohužel jsem do něho nepronikla tak, jak jsem doufala, ale ráda bych zdůraznila, že nemám pocit, že byla jakákoliv chyba na straně koučů/kurzu apod. Koučové byli naopak velice trpěliví, vstřícní a ochotní.

Mám pocit, že mi osobně nevyhovoval princip naruby, protože už po pár týdnech jsem nerozuměla materiálům k samostudiu, přestože jsem se dívala i na dostupná videa. Texty jsem chápala do míry, že jsem byla schopna odpovědět správně na většinu otázek v Kahootu (Kahoot byl super pokaždé), ale prakticky jsem se nedostala dál, než se donavigovat do správné složky a aktivovat virtuální prostředí. Ocenila bych pozvolnější tempo a pravidelné opakovací lekce. Aby někdo opravdu vysvětloval psaní kódu řádek po řádku, proč to tak je, co to má dělat apod. Stylem, jak probíhal kurz jsem se dostala do situace, kdy jsem si mohla jen slepě opisovat kódy z tabule, což samozřejmě nebylo doporučováno a ani to vlastně k ničemu nebylo. A navíc jen co se člověk na chvíli zahleděl do svého monitoru, na plátně to už bylo všechno 5x změněné a přepsané… Osobně mě to potom odradilo i se připravovat více, než jen přečíst si materiály na další týden, protože jsem si sama s domácími projekty neuměla poradit ani do míry, že bych věděla, jak začít. Každopádně ještě jednou zdůrazňuji, že je to čistě moje osobní zkušenost a jiným účastnicím tento koncept mohl zcela vyhovovat.

Extra poděkování si zaslouží klávesové zkratky, které si odnáším jako něco, co využívám a budu využívat (nejen ALT + TAB).